Mä en varmastikaan ikinä saa kyllikseni treenivaatteista! Rakastan juosta ja mikä sen siistimpää, kuin nauttia juoksusta luonnossa, hyvän musiikin ja toiminnallisesti hyvien plus hyvännäköisten vaatteiden kanssa. 

Tämän harrastuksen tiimoilta olen saanut jo muutaman vuoden ajan kirjoittaa juoksumuodista Suomen johtavaan juoksulehteen, Juoksijaan. Alkuun vähän eri formaatissa ja nykyisin haastattelen (ja kuvaan! Kuvaamisessa oon ihan pommi, vaikka nykyisin mulla kohtuu hyvä kamera Olympukselta. Pitäisi etsiä joku “valokuvaus for dummies”-kurssi…) kiinnostavia juoksijaprofiileja ja esittelen heidän juoksuvaatekaapin. 

Täällä New Yorkissa kierrettiin ekana päivänä kaikki, todellakin kaikki, sporttivaateliikkeet. Harmikseni NYC Halfin expo oli pettymys. Siellä oli myynnissä enimmäkseen geelejä, sukkia ja hanskoja. Vaaterintamalla oikeastaan vain 2XU oli esillä ja kelloista Garmin. Upeat noi raidalliset sukat! Ja hienoja 2xU 10v juhlatrikooita kivoissa kuoseissa. 

   
 
Muuten nyt kesän juoksumuodissa kuosilliset trikoot, melerattua kuosia olevat yläosat ja jopa mun makuun mauttoman, jäätävä hapsulliset trikoot ovat vahvasti esillä.

   
   
 
Yksi mun all time- suosikeistani, Lululemon, ei petä koskaan! Mä diggaan Lulun laadukkaista materiaaleista, kirkkaissa väreistä ja yhteisöllisyyttä rakentavasta brändistä. Kaunista mintunvihreää ja makeita keltaisen eri sävyjä näkyy kaupassa kuin kaupassa. Mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia mulle olivat Athleta (laatu ei vaan tuntunut kovin kummoiselta hintaan nähden), GapFit (aika kivoja ja edullisemmasta päästä, varsinkin kun saatiin ovella -40% ja -50% alennuskupongit) ja viimeisimpänä juuri tänä viikonloppuna sporttivaatemallistonsa launchannut Tory Sport. 

   
    
  
 Kenkäpuolella Lady FootLockerilla sisäänostaja on valovuoden edellä suomalaisretailia! Mä en kestä miten ihanista väreissä täältä löytyi Asicsia, New Balancea ja muita. Mulla haaveissa vielä käydä Nike Townissa testaamassa ne niiden Lunar Epic Flyknitit. Ja sit tarttisin jotkut valkoiset tossut jotka sopisi sekä juoksuun että työmatkakävelyyyn. Mulla on yhdet kivannäköiset Niket, mutta ne hankaa rakot kantapäihin pienestäkin liikkumisesta. 

  
Ystäväni Henrika osti näistä yhdet! Kaikki Asicsin mallit ja värit niin siistejä! 

   

  

SweatyBettyn valikoimissa hienoja juttuja, mutta ihan supersuolaiseen hintaan! Tämä toppi (jossa ei edes ollutsisäänrakennettuja liivejä!) maksoi 110$ + sales taxit päälle.  
  

  

  
Tässä hieman löytöjä mitä mallailtiin hotellihuoneessa: enimmäkseen Lululemonilta, mutta myös makeat UnderArmourin teknisiltä ominaisuuksiltaan edistykselliset hanskat, bling bling hiuspanta ja NYC Half lippis! 

Leave a Reply

