Ensimmäinen kuukausi Oslossa uudessa työssä takana ja tuntuu siltä että kyllä mä tästä selviän.

Johtaminen uudessa maassa, vieraalla kielellä on mielenkiintoista. Ymmärrän ehkä 80% siitä mitä norjalaiset puhuu ja saan sanottua ehkä välillä vähän änkyttäen ruotsiksi sen mitä haluan. Kertaakaan en ole vielä vaihtanut englantiin, joten kohtuu hyvin tää menee. Huomaan että olen päivien päätteeksi ihan puhki, joudun tsemppaamaan ja keskittymään erityisesti ton kielen takia paljon. Norjalaisessa kulttuurissa, ainakaan meillä, ei työpaikalla oo fläppejä ja sekös hankaloittaa mua. Täytyy ensi viikolla laittaa oma fläppitaulu ja tussit tilaukseen, mä en pärjää ilman.

Kuvittelin että asuisin koko ajan hotellissa, näiden mun viikoittaisten parin yön takia en ollut ajatellut ottaa asuntoa. Niin vain mieli muuttuu. Nukun hotelleissa tosi huonosti ja huomaan että kaipaan omaa, tuttua paikkaa , missä voin laittaa omia juttuja esille ja ettei tarttisi kantaa tavaroita edestakaisin.

Parin viime viikon aikana oon käynyt katsomassa vuokra-asuntoja, kalustettuja sellaisia. Ja nyt olen päättänyt että yhteen sanon, tän mä otan. Pääsen ens viikolla muuttamaan. Helpotus kyllä tähän arkeen.

IMG_1819.JPG

IMG_1815.JPG

Asunto on pieni yksiö alkovilla, mutta ihanan siisti ja mulle mieluisalla alueella Frognerissa.

Oon yrittänyt alkaa verkostoitumaan Oslossa, muutamia tuttavuuksia oon jo solminut ja odotan innolla lisää!

Illalliset yksin on aika tylsiä, joten jatkossa tätä kautta saan toivottavasti seuraa tai sitten alan kokkailemaan mun uudessa asunnossa.

IMG_1855.JPG

IMG_1838.JPG

Kuvittelin myös että treenaisin näiden päivien aikana ihan hulluna. Haaveeksi on jäänyt… Viime viikolla juoksin alas Holmenkollenin mäkeä pari kilometriä ja takaisin ylös ne pari kilsaa. Alan tajuta miksi Marit Bjørgen pesee kaikki hiihtäjät mennen tullen, norjalaiset mäet on tehneet tehtävänsä.

IMG_1859.JPG

Leave a Reply

