Kuten blogiani seuranneet tietävät, juoksemisesta on tullut mulle intohimo. En keksi mitään siistimpää kuin miettiä seuraavaa lenkkiä, miettiä millaisia tavoitteita itselleni asetan, mihin kisoihin ja mille matkalle lähden seuraavaksi. Ja tietenkin millaisissa vaatteissa ja tossuissa juoksen.

20131124-180041.jpg
Ja ei, en todellakaan ole syntynyt juoksemaan. Mä vihasin juoksemista todella pitkään koska mua alkoi aina pistämään enkä jaksanut juosta muutamaa sataa metriä pidempään. Kun poikani oli pieni, halusin löytää tavan pitää kunnostani huolta aikaan katsomatta, ilman että olen sidottu aikatauluihin ja ettei siirtymiseen johonkin liikuntakeskukseen mene aikaa. No, ainut mikä sopii noihin kriteereihin oli juoksu. Hampaat irvessä, hyvän musiikin kannustamana kilometri kilometriltä alkoi tuntua että tää voisi olla mun juttu.

20131124-180530.jpg
Enimmäkseen mä juoksen yksin. Se sopii mulle. Vain minä ja musiikki. Ja askel. Välillä raskaana, välillä kevyempänä. Kuitenkin välillä jokainen meistä tarvitsee tsemppiä ystävältään. Se voi olla että starttiviivalle on helpompi mennä ystävän kanssa, vaikka kisan mä juoksen aina yksin. Maratonmatkalla on niin siistiä kun mukana on hyviä ystäviä!

20131124-180929.jpg

20131124-181020.jpg

20131124-181123.jpg
Ja ollaan me käyty juoksemassa koko perheen voimin Viikin viitonen! Seitsemänvuotias poikani juoksi hienosti elämänsä ensimmäistä kertaa viiden kilometrin matkan.

20131124-181909.jpg
Ja nyt olen ihan superinnokkaana aloittamassa yhteistyötä Asicsin kanssa! Asicsin tallissa juoksee tietenkin kaikki huiput ja nyt tavisjuoksija- Tanja! No mitä tämä yhteistyö tarkoittaa. No sitä että nyt juostaan kimpassa! Ja musta olisi huippu-upeaa jos mahdollisimman moni teistä jotka jo juoksevat ja myös te jotka mietitte että pitäisikö ehkä kokeilla tulisiko siitä jotain, tulisitte mukaan ensi torstaina 28.11. kello 17.30 mukaan Asicsin ja Mikonkadun Intersportin järjestämälle yhteislenkille. Ja ei tarvitse pelätä, etteikö pysyisi vauhdissa mukana. Eri tasoiset juoksijat saavat juosta omaa vauhtiaan ja oon ihan varma että jokainen saa hyvän treenin. Mukaan kannattaa ilmoittautua (mikonkatu@intersport.fi), joten nähdäänkö torstaina?

20131124-182509.jpg
Mitä: yhteislenkki Asicsin ja Mikonkadun Intersportin kanssa
Missä: Intersport Mikonkatu
Koska: torstaina 28.11.
Kenelle: kaikille jotka haluavat juosta

6 thoughts on “Lähde juoksemaan mun kanssa!

  1. Tämä olisi mukavaa. Harmi vaan, että mulla tulee kylmässä juostaessa melkein aina todella paha kylmäallergia vaikka vaatekerroksia on riittävästi.

      1. Kylmäallergia on ainakin mun kohdalla jonkinlainen kevennetty versio nokkosihottomasta, josta joskus kärsin. Siihen auttaa vain jonkin sortin hormonit/hormonivoiteet. Syksyisin/talvisin harrastan kaikkea muuta paitsi juoksua, koska en millään haluaisi ennen jokaista lenkkiä “syödä” lääkkeitä (noin kuusi pilleriä). Toivottavasti on kiva tapahtuma!

  2. Moi! Kiva aihe ja jos asuisin vielä Helsingissä niin haluaisin mukaan! Muistatko vielä kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltauduit kunnolla ottamaan juoksuaskelia? Itsekin haluaisin lenkkipolulle jo muutenkin kuin vain vaunuilla kävellen, mutta lantionpohjalihasten kunto jännittää:)

    1. Moi moi, mun poika oli jo varmaan pari vuotias kun aloitin juoksemaan, mä siis aloitin juoksemaan vasta 2008. Se on tosi yksilöllistä kun olen seurannut ystäviäni, miten pian synnytyksen jälkeen voi lähteä. Kannattaa varmaan kuunnella omaa kroppaa ja edetä rauhassa. Minkä ikäinen lapsi sulla on?

      1. Moi, mun poika on vasta 2 kk vanha pikkuinen:) Haluaisin tosiaan kovasti jo juoksemaan vaunujen kanssa, kun ehdin jo innostumaan siitä ennen raskautta ja aika pitkään lenkkeilin vielä pikkumies mahassakin. Neuvolasta en tähän juoksuasiaan oikein mitään vinkkejä saanut, oikeastaan varoiteltiin vaan enemmänkin. Asia on varmastikin juuri kuten sanoit, että oman fiiliksen mukaan, joten enköhän minäkin jo kohta uskaltaudu uudelleen. Kiitos sinulle näistä innostavista postauksista!

Leave a Reply

