20130910-222248.jpg
Mulla oli vuodelle 2013 muutama urheilullinen tavoite. Päällimmäisenä juosta se puolimaraton alle kahden tunnin. Sitä jahtasin treenaamalla yli vuoden ajan, kunnes onnistuin Turussa kesäkuussa. Toinen tavoite oli juosta elämäni ensimmäinen maraton. Pariisissa huhtikuussa tämäkin tavoite onnistui. Lisäksi haaveilin jos onnistuisin juoksemaan 10 km alle 55.

Nyt kun kaikki nuo on tehty, mulla on jotenkin sellainen tyhjä olo enkä ole jaksanut kauheasti treenata. Toki olen tehnyt ihan ok-lenkkejä ja käynyt about kerran viikossa supertyttötreeneissä, mutta kevääseen ja alkukesään verrattuna tahti on todella paljon kevyempi. Tiedän. Välillä on hyvä antaa kropan ja mielen levätä ja urheilla ihan ilman tavoitteita ja tehdä juttuja joista nauttii!

Silti joku pieni ääni mun päässä miettii, mitä jos parin kuukauden kuluttua olen tilanteessa jossa en tee mitään edes kerran viikossa. Mitä jos kohta en jaksa juosta edes kymmentä kilometriä? Mä olen ihminen joka tarvitsee tavoitteen jota kohti kulkea. Tehdä töitä, miettiä miten sinne pääsisi ja välillä turhautua kun kehitystä ei tapahdu. En vaan juuri nyt pysty tunnistamaan mikä olisi sellainen tavoite mitä kohtaan tuntisin intohimoa, kunnioitusta ja sydämestä asti lähtevää paloa.

No, viikonloppuna mennään kivalla porukalla Tukholmaan ja siinä sivussa olisi tarkoitus josta DN Stockholm Halvmarathon. Ennätykset eivät todellakaan tule tuolla paukkumaan, lähinnä odotan selviänkö juosten maaliin…

Ens vuodelle otan taas muutaman tavoitteen ja alan loka-marraskuussa suunnittelemaan reittiä kohti uusia, parempia tuloksia. Ehdotuksia, millä te motivoitte itsenne tällaisissa tilanteissa ja millaisia tavoitteita asetatte?

P.S. Ehkä tästä vuodesta oppineena, siisteintä oli se kun tavoitteli niitä ennätyksiä aika pitkään ja sitten kun siinä onnistui, niin oli aika voittajan olo!

Leave a Reply

