Mä en omista pyörää. Ja olen haaveillut pyörän hankkimisesta varmaan kymmenen vuotta. Mun edellinen fillari oli käyrätankoinen Crescent jolla hurautin halki Keskuspuiston tallille. Mutta en vaan ole saanut ryhdyttyä toimeen.

Jotenkin ennen oli helppoa kun vaihtoehtoja oli että otatko Nopsan vai Crescentin? Jalka-vai käsijarrulla? Mulla oli jalkajarrulla. Mikä väri? Nykyisin tuntuu että vaihtoehtoja on City-pyörää, hybridiä, jopoa, maastopyörää, kilpapyörää. Joka lähtöön löytyy. Mun ongelma on etten ees osaa sanoa mihin käyttöön mä sitä tarttisin? Kai siihen että voisin joskus vetää treenin pyörällä. Enemmän siihen että lähdettäisi koko perheen voimalla pyöräretkelle jolloin fillari jossa olisi kori, toimisi.

20130827-204522.jpg

Millaisilla pyörillä te ajatte? Mitä kannattaa huomioida kun ostaa pyörää? Mihin menisitte? Missä on hyvä palvelu? Koska jos mä en löydä hyvää ja osaavaa myyjää, jää multa kauppa tekemättä.

Tällaisia pyöriä mä nyt oon bongannut puhtaasti ulkonäön perusteella?

20130827-205023.jpg
1. Skeppshult.
+ Näitä sais itse tuunata ja väritellä mielensä mukaan
– Näitä ei saa Suomesta

20130827-205246.jpg
2. Jopo
+ pomo neuvoi: when in doubt, osta Jopo
– mä en halua Jopoa

20130827-205410.jpg
3. Pelago Capri
+ kaunis ja pyöräillessä voi kuvitella olevansa Caprilla
– kallis

20130827-205522.jpg
4. Pashley Poppy.
+ ihana väri, Britti-kuninkaallisten suosima pyörä. Eli siis sit mulla ja Katella olis sama pyörä.
– saako tällä hien pintaan

8 thoughts on “Nyt pistetään pyörät pyörimään

  1. Mulla on just tullut Kampin Matkahuoltoon Kona Tika, jonka tilasin toissakesänä pöllityn tilalle. Meidän pihalla on yksi Christiania, mutta päädyin perusfillariin koska lapset fillaroivat mukana. Mutta Ainohan haaveilee vanhanajan pyörästä.

  2. Kaikki kelpo pyöriä mutta ehkä toi Pashley on eniten sun näköinen pyörä. Lisäksi fillari on aika henkilökohtainen juttu, mä kisaa Cervelolla, siinäkin katsoo maailmaa vähän pinkkien lasien läpi mutta fillarin pitää olla osa omistajaa.

    Noista ostaisin ehdottomasi Pashleyn.

  3. Mun vanha fillari varastettiin vähän aika sitten joten ostin just viime viikolla uuden, Crescentin hybridin. Aivan ihana, parasta on etupyörän stöddämpare (minkä saa myös pois päältä) mikä pehmentää menoa mukavasti. Toimii hyvin sekä soralla että asvaltilla mikä oli mulle vaatimus kun Djurgårdenissa kuitenkin välillä tulee ei-asvalttiteilläkin mentyä. Noista ylläolevista Pelago on kivoin mutta joo, aika tyyris myös – varsinkaan jos fillaria ei käytä paljon… Kerro sitten mihin päädyit! (olen muuten kerran testannut jopoa ja sori että sanon näin mutta se oli kyllä huonoin ajokokemus mitä mulla on ikinä ollut. mihin niiden suosio perustuu, retroulkonäköön?)

  4. Moikka, Suosittelen asiantuntevaa fillariliikettä Velo&Oxygen Puhoksella. On jos jonkunlaista merkkiä ja mallia ja siellä Mika on kaupungin paras fillariasiantuntija, löytää varmasti just sellasen pyörän kun tarviit ja haluat.🙂

  5. Moikka. Ehdottomasti Pelago. Luotettava, tyylikäs, rullaa hyvin eteenpäin ja tietty suomalaista (Helsinkiläistä) suunnittelua. Lisäks siellä palvelu ja huolto pelaa. Kaikkea kivaa lisähärpäkettä myös saatavana…🙂 Mä ajelen Pelago Brooklynilla työmatkat (9km suunta). Leppoisaa menoa ja kiva ajoasento. Käy koeajamassa!!!

Leave a Reply

