20130814-190734.jpg
Mun syysskarppaus (ei kuitenkaan mikään karppaus!) sujuu kohtuullisesti. Oon nyt ollut reilun viikon ilman sokeria! Helpottaa päivä päivältä, mutta kyllä mun vieläkin tekee mieli karkkeja. Ja lakuja. Ja ei pari Da Capoakaan olis pahitteeksi. Mutta ei auta. Tavoitteena olisi nyt päästä siihen tilanteeseen missä olin ennen juhannusta ja ennen kaikkia niitä Ranskassa mussutettuja croissantteja. Tärkeintä mulle on kuitenkin löytää tasapaino syömiseen ja löytää ne tavat, joilla pysyn terveenä ja hyvinvoivana. Mulla käy usein niin kun oon siinä karkkimässäilymoodissa, niin tuun helposti kipeäksi. Kun taas syön terveellisesti ja kevyemmin, tuntuu että orastavat nuhat ja muut kolotukset kaikkoaa. Ja aika monen syöpään sairastuneen parantumistarinoissa moni kertoo siirtyneensä enemmän kasvispainoitteeseen ruokavalioon. Uusi tuttavuus mulla on Heidin ohjeiden mukaan valmistettu chia-pudding. Siihen tulee kookosvettä, cashewpähkinöitä, banaani, vaniljaa ja kanelia ja sitten sellaisia mulle uusia tuttavuuksia, chia-siemeniä. Sillä mä herkuttelen nyt, lisään vaan vadelmia sekaan. Lauantaina suoritetaan Heidin kanssa ensimmäinen mittaus aloituspäivän jälkeen.

Eilen koulunpihalla oli mun ystävä Johanna omien smoothiensa kanssa. Tuollaiset vihreät smoothiet tuntuvat nyt olevan suosittuja! Pitää testata.

Leave a Reply

