Uudet syystuulet puhaltavat!
Muistatte varmaan Summer Challengen? Piti juosta puolimaraton alle kahden tunnin (tehty!), 10km alle 55 min (tehty), laihtua alle 55kg ja saada rasvaprosentti lähelle 20. No urheilulliset tavoitteet mä saavutin. Tuntui upealta, koska erityisesti sitä kahden tunnin alitusta puolikkaalla olin metsästänyt yli vuoden.

Kun tavoitteet tuli saavutettua, mulla karkasi homma ihan kokonaan käsistä. Touko-kesäkuussa skarppasin syömisten kanssa ja laihduin, mutta ennen kaikkea olo oli parempi kun en kokoajan tunkenut suuhuni karkkia ja muuta epäterveellistä. Totta, urheilen siksi että musta on kiva asettaa itselleni tavoitteita joiden saavuttamiseksi joudun ponnistelemaan, puhkumaan ja tsemppaamaan. Ja se tulee jo melkein luonnostaan. Se missä mä en vaan kykene saamaan riittävästi muutosta aikaan, on ruokavalio. Koko heinäkuun mussutin croissantteja, roséeta, karkkia, sipsiä ja muita herkkuja, niin nyt on tilanne että farkut kiristää, vatsa pullottaa kuin alkuraskaudesta ja olo on turpea.

Nyt mä otan tän tilanteen haltuun! Ja apuun riensi Heidi. Ammattitaitoinen, koulutettu health coach ja ravintoterapeutti Heidi auttaa mua seuraavien kuukausien ajan syömisen kanssa. Projekti alkoi karulla tavalla: mittanauha käteen ja luvut ylös. Samalla käytiin Ruohonjuuressa ostamassa mulle uusia tuttavuuksia, chia-siemeniä, aloe veraa, jotain sellaista proteiinijauhetta, spirulinaa joista olen alkanut loihtimaan chia-puddingia ja erilaisia smootheja. Tänään lähetin Heidille ruokapäiväkirjani tältä viikolta. Alkuun vedän aika tiukan setin: sokeriaddiktio saatava katkaistua. Mulla meni kesällä helposti merkkien kilon säkki irtokarkkeja muutamassa päivässä… Paha paha sokeri. Nyt olen kahden viikon ajan ilman sokeria, ilman alkoholia, ja yritän myös vähentää gluteenia sekä maitotuotteita. Oikeastaan en ole vielä tehnyt muita muutoksia kuin jättänyt karkit pois sekä rahkan smoothiesta. Maitoa laitan kyllä kahviin.

Kerron täällä aina kuulumisia miten syömiset sujuu ja mitä outoja juttuja saatan kokeilla. Ja jos teitä kiinnostaa tällainen ruokavalion kokonaisvaltainen haltuunotto, terveellinen syöminen, niin kannattaa olla suoraan Heidiin yhteydessä. Katso täältä ja inspiroidu Heidin blogista täällä.

20130811-221624.jpg

20130811-221642.jpg

One thought on “Like a yo-yo

Leave a Reply

