Viimeinen lomaviikko takana.

Ja mulla on uusi unelma! Tapasin mun ystävää Amerikantätiä. Ja nyt mullakin on unelma! Mä haluan asua hetken jossain kohtaa elämässäni Kaliforniassa. Amerikantäti asuu, ja auttaa siellä suomalaisia startuppeja löytämään jalansijaa jenkkimarkkinoilla. Todella mielenkiintoista! Ja siinä samassa kun tekee töitä todella inspiroivien ihmisten kanssa, näkee uskomattomia projekteja, niin siinä samassa voi käydä luennoilla Stanfordissa huippuproffien luona kehittämässä itseään. Puhumattakaan elämästä mukavan kesäisessä lämmössä omalla uima-altaalla. Eli, jos olet ennenkuulumaton myyntimies, niin nyt olis upea vientituote Perhe Piha Ameriikkaan -projektia tarjolla 😎👍✌! Muutenkin tuntuu että mun fiksut ja filmaattiset kaverit ovat tässä kevään ja kesän aikana siirtyneet kansainvälisille apajille. Kuka Lontooseen, kuka Sydneyyn, kuka mihinkin. Mulle kävis myös hetkeksi vaikka Tukholma. [vinkki vinkki pomo ja HR duunissa] Eri asia on tietenkin se että miten mies ja lapsi tähän mun unelmaan suhtautuu… Olisinpa mä lähtenyt ulkomaille nuorempana mutta tällaisena peräkammarin neitona oon pysytellyt kiltisti kotimaan kamaralla.

Tällä viikolla ollaan tavattu Amerikantädin lisäksi mun Australiassa asuvaa ystävää (jonka kanssa oltiin sattumalta sonnutauduttu samanlaisiin raitamekkoihin, great minds think alike 😊😊), syöty mun koko Ranskanmatkan ajan himoitsemaa sushia Umeshussa ja käyty piknikillä useampaan otteeseen Tähtitorninmäellä. Huomenna arki, paluu töihin ja suoraan Turkuun palaveriin.
P.S. “Köyhän naisen” unelma toteutuu vaikka sillä että tekee lomamatkan Kaliforniaan ja suorittaa joitain Stanfordin online-kursseja. Tai hei, pääsisköhän mun L.L.M ohjelmasta sinne vaihtoon? Itä-Suomen yliopisto, huhuu, voinko mä mennä? 😳😳

20130805-182118.jpg

2 thoughts on “I have a dream

  1. Elämä ulkomailla on arkea siinä missä täälläkin. Itse käväisin New Yorkissa heti kirjoitusten jälkeen ja jäin lopulta 4,5 vuodeksi. Ihana kaupunki, mutta en missään nimessä haluaisi elää siellä. Äärettömän kilpailuhenkinen ja pirullinen kaupunki, jossa kaikki ovat olevinaan jotain mitä eivät ole.
    Mutta loma- ja ostoskaupunkina NYC on iiiihana. Käyn vähintään 1 krt/vuosi, enkä koskaa saa siitä tarpeekseni.

    1. Moi Patsy, niin se varmaan on että arki se on joka paikassa. Ja en ehkä tuossa postauksessa kirjoittanut niistä amerikkalaisen yhteiskunnan ongelmista, mitä ystäväni myös nosti keskusteluun. Kaikkihan on siellä hyvin, niin kauan kuin on terve ja töissä. Mutta ollaan rehellisiä, tuskin me täältä mihinkään lähdetään, olisi varmaan vähän turhan hankalaa koordinoida kolmen ihmisen elämä toiselle puolelle maapalloa. Täällä on kaikki hyvin, ystävät ja perhe lähellä. Mutta haaveissa mulla on nyt matka Kaliforniaan! Ja New Yorkiin! Siellä en oo ollut moneen vuoteen!
      Hauskaa elokuuta sulle!

Leave a Reply

