No niin. Pehmeä paluu arkeen. Mutta mutta. Minkä menit Tanja tekemään?
Koko alkukesän mä tsemppasin Summer Challengen kanssa ja pääsin tavoitteisiin. Laihduin, sain senttejä pois reisistä ja vyötäröltä ja saavutin unelmani juoksemalla puolikkaan alle kahden tunnin.

Ja kolme ja puol viikkoa Ranskassa = 3,5 kg lisää painoa. Ei hyvänen aika. Niin ne croisantit, pastat, M&M suklaat, viini, juustot ja muut on tehneet tehtävänsä. En uskalla edes kokeilla farkkuja jalkaan. Ne ei varmaan mahtuisi…

Lomalla en urheillut kuin kolme kertaa. Osin siksi että halusin antaa mun kipeälle lonkalle aikaa toipua ja osin siksi ettei meidän hotellissa ollut gymiä. Seli seli. Altaalla makoilu ja laiskottelu houkutti enemmän. Tänään pistin kotiinpaluun kunniaksi trikoot jalkaan ja lähdin minilenkille.

Ja ihan tuntui kuin olisi hukkaanheitetty kaikki se työ mitä ennen lomaa tein. Hyvä että jaksoin juosta viitisen kilsaa ja pahinta, että Olympiaterminaalin kohdalla ylämäessä jouduin kävelemään kun rintaan pisti!

Nyt paluu terveellisten elämäntapojen piiriin: neljästä viiteen treeniä viikossa ja sitten ruokavalio kuntoon. Itseään saa tässä syyttää, sen verran tässä on nyt menty takapakkia. Uuteen nousuun uudella tarmolla.

Onko teillä muilla samanlaisia kesäkuulumisia?

11 thoughts on “Lomastatistiikkaa

  1. Ranskalainen ruoka (juustot, croissantit, patongit ja melkein vähän kaikki) ja juoma (viinit!!!) on niin hyviä että ei mikään ihme jos painoa tuleekin vähän lisää. Siihen päälle on vielä niin kuuma ettei mulle ainakaan juoksulenkillä käynti tai tenniksenpeluu +30 varjoasteessa ja auringossa god know what-asteissa kuulosta hirveen houkuttelevalta. MUTTA: mä olen keksinyt mikä mulle toimii, uin nimittäin nykyään tosi paljon. Tai paljon ja paljon mutta joka uimakerralla (jos ollaan privaattirannalla niin 3-4 kertaa) uin about puolisentuntia ja voin kertoa että se todella toimii. Hiilaripainotteisesta (unohdin mainita myös marmeladit, nekin on täällä parempia kuin kotona) ruuasta muuten aiheutuva mahdollinen pullotus vatsan seutuvilla katoaa mystisesti. Me ollaan oltu täällä nyt 2 viikkoa ja syöty aivan eri tavalla mitä kotona mutta mulla on silti jopa enemmänkin fit for fight kuin järkyttävä pullotus-olo. Joten jos yhtään tykkäät olla vedessä niin suosittelen kokeilemaan🙂

  2. Se on vaan lentomatkustamisen aiheuttamaa nesteturvotusta. Odota muutama päivä, kyllä se siitä helpottaa!

  3. En ole vielä rohjennut kohdata vaakaa. Huomenna lähtee ensimmäinen lenkki, saa nähdä miten käy. Hitaasti mutta varmasti tässä on joku 2013 autumn challenge aloitettava, täytyy vaan miettiä tavoitteita..

  4. Me oltiin rantalomalla, usein ollut aktiiveja kaupunkilomia ja liikutta paljon. Nyt nappulat toivoi että löhötöön rannalla viikko.

    Mä pystyn makaamaan päivät altaalla mutten tekemättä mitään. Hankin asunnon niin että korttelissa oli todella hyvä kuntosali, kävin siellä joka aamu joko salilla tai pari kertaa spinnaamassa. Päivät sitten aikaa tehdä kaikkea muuta, usein nää on järjestelykysymyksiä. Tosin mulla oli se tilanne että piti olla kisakunnossa viikko suomeen palaamisen jälkeen mutta olisin tehnyt noin muutenkin.

    Mä en koskaan dissaa jos joku haluaa irroittaa arjesta ja myös urheilusta, oma valinta. Mutta se mua usein harmittaa kuin moni tarkertuu siihen miksen mä mässää hullun lailla. Usein tilanteet joissa mässätään ja herkutellaan menen mieluusti mukaan muttei mulle ole ongelma syödä niissä sen mun oman ruokavalion mukaan.

    Kärjistetysti voisi sanoa että jos se kuntoilu ei ole oikeasti elämäntapa niin se menee helposti jojoiluksi.

    10.8 Satasen kuntoajo tapahtuma Vantaalla, talo sponssaa osan kuluista😉

    1. Ihailtavaa mielenlujuutta. Mä luulen että ne jotka dissaa sun kurinalaista elämää on niitä, jotka ei siihen itse pysty. Onhan ne croissantit ja herkut hyviä, mutta ei ehkä niin hyviä että kannatti paisuttaa kaikki ne vaivalla laihdutetut kilot takaisin kroppaan. Nyt on kova työ päästä siihen kuntoon, missä olin juhannuksena. Mulla toi jojoilu on kyllä koko aikaista, pystyn kyllä treenata, mutta syömisen kanssa mulla on ne isoimmat vaikeudet. Miten sulla meni ne kisat? Ja ilmeisesti nyt tulevana viikonloppuna uudet? Mä pidän peukut ja varpaat pystyssä!

  5. Täällä ihan sama! Mulla vaan toi kahdeksan viikkoa ilman treeniä. Livakser surkastuneet ja rasvaa sen tilalle. Ihan kauhee fiilis. Kyllä kroppa palautuu vähitellen.

  6. Joskus on hyvä antaa kropankin “lomailla”. Itse kävin Italian reissulla vaan kaksi kertaa lenkillä, osittain ihan kuumuuden takia. Mä uskon, että kun arki alkaa niin treenit sujuu taas paremmin. Eikä täällä tarvii pelätä, että olisi liian kuuma.

  7. Tää mökkeily Suomessa toimii just toisinpäin. Veljen pikkulasten kanssa touhuilu syö energiaa, aina kannetaan jotain kasseja veneeseen tai hoidetaan puutarhaa. Ja lomaruoka on kalaa, perunaa, salaattia ja marjoja.

Leave a Reply

