Takana ensimmäinen oikea treeniviikko sitten huhtikuisen Pariisin maratonin. Mulla sen maratonin jälkeen akillesjänne vaivasi pitkään ja nyt vasta olen päässyt treenaamaan mun ohjelman mukaan. Kahden kuukauden kevyen jakson jälkeen kuntoa pitää lähteä rakentamaan taas uudelleen… Toki mä oon käynyt crossfitissä ne kolme kertaa viikossa mutta juoksukuntoa ei oo nyt yhtään! Olis ehkä kannattanut uida, pyöräillä tai vesijuosta. Mutten tehnyt näistä mitään.

Viime syksynä juoksuvalmentaja Kirsi Valasti teki mulle ohjelman ja sillä valmistautuduin maratonille ja nyt samalla ohjelmalla aion treenata kohti seuraavaa tavoitetta. Turussa on kesäkuun lopussa Paavo Nurmi -maraton jossa juoksen puolimaratonin. Ja nyt, keinolla millä hyvänsä, aion alittaa siellä sen kaksi tuntia. Viime vuonna aika oli 2:00:51.
Tämän viikon treenit meni näin:
Maanantai: tunnin kevyt lenkki ja aamulla kannustamassa seitsemänvuotiasta futisleirillä

20130609-212431.jpg
Tiistai: crossfit Eiranrannassa

20130609-212859.jpg
Keskiviikko: lepo
Torstai: ekat intervallit sitten maaliskuun. Kirsi Valastin ohjelman mukaan kaksi kahden tonnin vetoa kolmen minuutin palautuksilla ja sitten vielä tonnin veto loppuun. Tulispa näillä sitä vauhtia lisää. Ja jos ei tuu, niin mulla on ihan superhienot ja superhyvät Asicsin tossut. Itseasiassa mulla on niitä kaksin kappalein! Toiset nopeille intervallilenkeille: Asics Gel-DS Racerit. Ne on noi keltaiset. Huippuhyvät, kevyet ja tuntuu hyviltä. Suosittelen.com. Kävin hakemassa ne Patrolin toimistolta, ja sain jeesiä tossujen valinnassa asiantuntevilta tyypeiltä. Kiitos. Tossuasioihin saatan palata vielä, mulla nimittäin oli vaikeuksia löytää tossuja enkä raaskinut luopua vanhoista. Nyt tuntuu että oon löytänyt sellaiset että heitän kolme vuotta vanhat tossut menemään!

20130609-213356.jpg

20130609-213418.jpg
Perjantai: kevyt 45 min lenkki
Lauantai: lepo / golf

Sonera on GameBook Tourin pääyhteistyökumppani ja jonain heikkona hetkenäni oon ahneena töissä hamstrannut noita pelipaikkoja itselleni ja asiakkaille. Eilen ei kauheasti innostanut ajella Turkuun golfaamaan, mutta onneksi Aura Golfin kenttä oli puitteiltaan kaunis keskellä Ruissaloa ja mä keskityin golfin sijaan rusketuksen saamiseen…

20130609-213813.jpg
Sunnuntai: eka pitkä lenkki sitten Pariisin. Mä juoksin meiltä Seurasaareen ja takaisin, reilut 15km ja tuntui supermegaraskaalta…

Mutta mikään ei voita lenkkiä kesäillassa, syreenipuiden ohi juostessani Meilahden huviloiden kupeessa, oli mun pakko pysähtyä napsimaan kuvia! Vähän toista, kun viimeksi tästä juostiin Lindan ja Johannan kanssa maaliskuussa, niin lumi oli maassa ja pakkasta rapsakat kymmenen astetta… Täällä talvista tunnelmaa tarjolla…

Ja jalassa näillä pitkillä mulla on nyt Asicsin Gel Excel 33- tossut. Nekin tuntuu hyviltä! Onneksi kävi näin!

20130609-214137.jpg

20130609-214154.jpg

20130609-214146.jpg

2 thoughts on “Taas juostaan!

  1. Hyvä Tanja! Siitä se taas lähtee, ja pääset juoksukuntoon varmasti nopeammin, kuin uskotkaan! Se pohja on kuitenkin sulla niin hyvä.🙂
    Ja hei, mieletön tuo sun bleiseri, onko se tummansininen? Mistä se on “kotoisin”, jos saa kysyä?🙂

    1. Moi Rouva V. Kyllä on mahtavaa juosta, ja mä niin toivon että onnistuisin tänä kesänä juoksemaan sen hemmetin puolikkaan alle kahden tunnin. Jos ei onnaa, niin sitten ei auta kun hyväksyä että mä en vaan pysty siihen… Mutta nyt usko on vahva, tän päivän lenkki meni tosi hyvin.

      Toi bleiseri on talvella Net-a-porterista tilattu, J.Crewn mallistosta. Löytyy vielä täältä: http://www.net-a-porter.com/product/329059.

Leave a Reply

