Meillä on viikonloppuna tiedossa maratonmatka Tukholmaan! Mun lempikaupunkiin! Mä en juokse, vaan kannustan Lindaa, Johannaa ja mun miestä. Onko teistä lukijoista kukaan menossa juoksemaan? Täytyy virittää banderollit valmiiksi ennen perjantaista lähtöä.

20130527-211147.jpg
Mulla ja seitsemänvuotiaalla on reipastahtinen suunnitelma siitä miten me valloitetaan Tukholma. Lapsia miellyttävästä Tukholmasta postailin jo joskus aiemmin: https://fashionmeetsbusiness.wordpress.com/2012/01/03/tukholma-k-10/.

Tällä kertaa olemassa on ehdottomasti Gröna Lund ja Junibacken. Ja NK:n leluosaston Lego-valikoiman katsastaminen. Onko teillä jotain muuta vinkkiä mitä Tukholmassa pitäisi ehdottomasti tehdä? Jotain uutta? Mitä Stockholm by me:n Veera neuvoisi?

20130527-211552.jpg
Mutta on Tukholmassa kaikkea spektaakkelinomaista mitä mä haluan tehdä ja kokea. Juoksulenkki Djurgårdenin ympäri kesäisenä aamuna! Ihan must!

20130527-211915.jpg
Ja mua houkuttaisi katsastaa uusi Abba-museo! Viihtyisikö seitsemänvuotias siellä?

20130527-212006.jpg
Ja Tukholmassa saa vuokrata pyöriä lähes joka kadunkulmasta. Viime kesänä vuokrattiin sellaiset ja pyöräiltiin ympäri kaupunkia. Oon kuullut että Tukholmassa olisi joku piknik-konsepti? Että tyyliin saa tilata toiveiden piknikkorin johonkin puistoon toimitettuna. Täytyy googlailla.

20130527-212236.jpg
Ja tietenkin mulla on ostoslista mietittynä. Mun ehdoton suosikkiputiikki Nathalie Schuterman on ensimmäisenä järjestyksessä.

20130527-212707.jpg
Ja Stella McCartney on avannut liikkeensä Tukholmaan. Siellä pitää piipahtaa. Stella on lietsonut mut ihan villiin leopardikuumeeseen. Mulla on jo se neule ja tänään yllätyin itseni ja muut supertytöt: hommasin leopardikuosiset trikoot treenejä varten.

20130527-212803.jpg
Ja jotten tuoksuisi pahalle, ajattelin täydentää mun hajuvesi varastot Byredon Bal d’afrique -tuoksulla sekä valkata jonkun mun toiselta suosikkihajuvesimerkiltä Annick Goutalilta. Näitä merkkejä oon suosinut nyt jo pari vuotta ja ne on ihan parhaita!

20130527-213155.jpg

20130527-213209.jpg
Ja NK:ta ei tietenkään voi ohittaa! Tory Burch! Joseph! Paigen farkut! Casallin kompressiotrikoot! Niken Flyknit lunarit! Mahtavaa!

20130527-213437.jpg
Ravintolascene mulla on vielä vähän hakusessa. Mä oon pariin otteeseen syönyt Miss Voonissa joka on ihan huippu mutta nyt voisi kokeilla jotain uutta. Bernsissä on ymmärtääkseni ollut remontti: onkohan siellä vielä se taivaallinen jälkkäribuffa? Sunnuntaille varasin meille pöydän uudesta Strandvägen 1:stä brunssia varten. Oli muuten todella näppärää varata tuolta pöytä suoraan iPhonella, pari klikkausta ja siellä ne melkein on kantaneet roséet pöytään. En ole aiemmin törmännyt yhtä näppärään varaussysteemiin.

Mun Tukholman ystävät: mitä te suosittelisitte lounasta ja illallista varten?

20130527-213720.jpg

14 thoughts on “Viikonloppuna Tukholmaan!

  1. Heh, aika hyvä ja kattava lista sulla jo löytykin jo täältä, tohon nyt ei ollut hirveesti lisättävää 🙂 Pari juttua tuli kuitenkin mieleen. Ensiksikin muistelen että joskus kirjoitit Frame Denimistä. Sitä myydään neljässä(?) eri värissä Skindeep-putiikissa Humlegårdsgatanilla. Kävin itse kokeilemassa ja aikamoisia makkarankuoria kyllä, siis jollain lailla tykkäsin ja sit toisaalta ehkä ihan en.. mutta kantsii käydä kokeilemassa, Skindeepissä on muutenkin kaikkee kivaa. Ruotsalainen merkki se Frame Denim btw!

    Tota Byredon tuoksua löytyy multakin 🙂 Niiltä on tullut myös uusi tuoksu, Fluorescence, jota olen käynyt testailemassa mutten ainakaan vielä ostanut. Vähän sellainen kieloinen, aika kiva.

    Abba-museossa en ole vieläkään ehtinyt käymään, valitettavasti, joten siitä en osaa sanoa mitään.. Meidän lapset (10,8 ja 4) tykkää kanssa hop on hop off- turistibusseista, varsinkin jos pääsevät ylemmälle tasolle istumaan ja katselemaan kaupunkiaan ylhäältä käsin. Strömma Kanalin Nybrokajenilta lähtevät turistiveneet kuulostaa ehkä vähän.. no, turistimaisilta mutta ainakin meidän perheessä se on juttu josta kaikki tykkää.

    Ravintoloista toi Strandvägen 1 kiinnostaa muakin, raportoi sitten millanen se oli. Mun on pitänyt mennä sinne kolmeen otteeseen ihan vaan drinkille ja terde aina ihan täpösen täynnä. Toinen superkiva paikka näin kesäisin on Källhagen Djurgårdenissa mutta ehkä enemmän ennenkaikkea brunssi/lounaspaikka kuin illallisravintola. Yksi uusi suosittu on kanssa The flying ELK Norrlandsgatanilla – en ole itse käynyt mutta tosi “poppis”. Muuten tykkään näistä perinteisistä eli Bistro Jarl, Sturehof ja Riche ei ikinä petä – aivan ihania paikkoja kaikki.

    Me ollaan lauantai-iltapäivällä lähdössä pois stadista, saas nähdä miten päästään kaupungistä ulos maratonin takia, huh..

    Ihanaa viikonloppua teille ❤

    PS. mä en muuten saa kommentoitua kunnolla, tässä iskee joku "gravatar"-jutska päälle (liittyy wordpressiin jota mäkin käytän) josta mulla ei enää ole tunnareita, en tiedä miten sen saa pois…

  2. Mä kävin eilen kokeilemassa noita Casallin kompressiotrikoita NK:lla. Piukat oli!! Mun koko oli loppu siitä lyhyemmästä mallista niin en sitten ostaunut. Kerrohan kokemuksia jos hankit ne. Yks treenipaita kuitenkin tarttui mukaan. -minna-

  3. Törmäsin blogiisi vajaa pari kuukautta sitten. Mukava yhdistelmä itseänikin lähellä olevista asioista, erityisesti juoksu/liikkunta. =) Innostuin jopa lukemaan vanhatkin postaukset ja olenkin saanut itsekin taas innostusta terveellisempiin elämäntapoihin erityisesti ruokailun saralla.
    Olen myös tulossa Tukholmaan juoksemaan!

    1. Moi Kinuski!

      Tervetuloa ja kiva jos tykkäät blogistani! Kerro ihmeessä millaisista jutuista tykkäät ja nykäise virtuaalisesti (tai ihan livenä jos Tukholmassa törmätään) hihasta jos jutut on liian hölmöjä 🙂

      Tsemppiä maratonille! Mä heilutan siellä Suomen lippua!

  4. Kattavat listat sekä sulla että Veeralla – mulla ei tule muuta mieleen kuin että itse haluan testata Bernsin uuden Nosh & Chow Strandvägen 1:anin lisäksi. Bernsin asiatiska on ollut mun makuun lounaspaikkana.

    Joskus olisi myös hauska käydä katsomassa Veeran aikoinaan vinkkaamia second handejä, vaikken kyllä niissä ikinä Suomessakaan käy, mutta ehkä ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Tämä tietty vaatisi ehkä enemmän aikaa…

    1. Kiitos vinkistä! Ton Bernsin uutuuden olin ihan unohtanut. Kiitos sun, varasin sieltä lounasaikaan lauantaille pöydän. Muuten se oli ihan varattu. Meillä kävi vähemmän onnekkaasti hotellin suhteen. Oltiin liian myöhään liikkeellä, silloin on yleensä tarjolla “linnat ja läävät”. Eli kalliit ja vähemmän kivat. Nyt meillä on ikkunaton (!!!) huone Scandic Anglaisista… Tärkein kriteeri oli kuitenkin kohtuullinen hinta ja sijainti maratonin startin ja maalin vieressä.

  5. Tervetuloa tänne!

    Sä kun tykkäät noista “erikois hajuvesistä”, ootko kokeillut frederic mallen tuoksuja?
    Mistä ostat noi annick tuoksut? Cow:sta?

  6. Nää seuraavat vinkit taitavat tulla liian myöhään, mutta ens kerralla sitten voitte testata: Mood galleriasta löytyy kivoja lounaspaikkoja. Muutenkin hieno paikka. Zinkgrill Biblioteksgatanilla on meidän vakiosuosikki illallispaikaksi. Nam.

    1. Ei tuu ollenkaan myöhään! Meille jäi sellainen olo koko perheelle että Tukholmasta jäi puolet kokematta. Varattiin lennot sinne myös juhannukseksi koska mulla oli yksi ilmainen hotelliyö Nobiksessa joka kohta vanhenisi. Siispä kaipaisin tosi paljon kivoja vinkkejä, tyyliin minne mennä rannalle? Missä syödä? Mitä voisi käydä katsomassa Tukholman ulkopuolella? Onko se Sandhamn kiva ja siinä lähellä?

      Kuullaan!

Leave a Reply

