Stockmannin Kellon alla -blogin myötä mulla oli mahdollisuus viettää olympiajuoksija, juoksuvalmentaja ja psykoterapeutti Kirsi Valastin kanssa aikaa Akateemisessa kirjakaupassa sekä Stockmannilla.

Mukaan tapaamaan tätä mua Pariisin maratonille usuttanutta Kirsiä lähti tapaamaan supertytöt, maratoonarit Johanna ja Linda.

Ensin käytiin ostamassa Akateemisesta Kirsin uusin kirja Lentoa juoksuun.

20130316-195922.jpg

20130316-195951.jpg
Kirsi signeerasi sen vielä kannustavilla sanoilla: juoksu on mahtava laji rentouttaa mieli ja saada itsensä hyvään kuntoon.

Kirsi suositteli myös luettavaksi paria muuta kirjaa, erityisesti henkiseen valmennukseen. Ostin yhden Kirsin suosittelemista rentoutuskirjoista sekä Mindfulness kirjan.

20130316-205917.jpg

Kirjahankintojen jälkeen Kirsi antoi meille vinkkejä viime hetken hankintoihin sekä vikojen viikkojen treeniin.

Huomenna mulla ja Lindalla on kenraaliharjoitus. Tavoitteena juosta 28km+ -mittainen lenkki. Tällä viimeistellään nyt kaikki valmiiksi Pariisiin!

Tankkaus hoidettu, Kirsi neuvoi tankkaamaan irtokarkeilla! I ❤my coach!

20130316-210443.jpg
Kenraaliharjoituksen aamuna aion syödä samalla tavalla kuin Pariisissa: kaurapuuro puolukalla, paahdettua leipää kinkulla, lasi mehua ja cappuccino. Kirsi muistutti ettei banaani ja maitotuotteet sovi maratonaamuun, banaanista tulee helposti limaa kurkkuun.

Samalla Kirsi shoppailun ja stailauksen lomassa muistutti meitä että asu maratonille pitää olla testattu etukäteen, ei siis mitään uutta kun lähtee kisaan.

Homma lähtee urheilualusvaatteista. Tätä mä en ollut aiemmin ajatellut. Mutta nyt mulla on huippuhyvät Kari Traan alusvaatteet jotka koeajetaan huomenna.

20130316-211838.jpg

Sitten täytyy olla kunnon juoksutrikoot. Lyhyillä lenkeillä mä tykkään Stellan säväyttävistä trikoista, mutta Nikellä on parhaat ja niissä mä aion juosta Pariisissa koska ne tulee riittävän ylös ja toimii hyvin.

Paidan osalta mä haluan hihallisen T-paidan kun juoksen, mulla on kotona muutamia mutta tiimihengen nimissä supertytöillä on nyt pinkit tiimipaidat.

20130316-211829.jpg

20130316-211639.jpg

Ja Kirsi neuvoi vielä näiden viimeisen kolmen viikon harjoittelun osalta. Huomenna se 30km, siitä pitää antaa kropan palautua usemman päivän ajan ja ens viikon loppupuolella voin tehdä 1-2 lyhyttä alle tunnin lenkkiä ja käydä kerran crossfitissä. Siltä sitten ne viimeiset kaksi viikkoa on ihan pelkkää chillailua: EI CROSSFITIÄ! EI YLI TUNNIN LENKKEJÄ!
. Huomenna punnitaan henkinen kantti ja sit kai tässä on kaikki niin valmista kuin olla ja voi Pariisiin. 8.4. siellä siis mä starttaan ja juoksen ensimmäisen maratonini.

20130316-212502.jpg

10 thoughts on “Kenraaliharjoitus

  1. Heiii, mä olin menossa tänään Stockalla parkin hissiin ja joku pieni blondi vilahti mun ohitse ja käännyin katsomaan, koska siinä oli jotain tuttua.🙂

  2. Me tehtiin tänään mun kurssilla mindfullness harjoitus. Oli kyllä tosi rentouttavaa. Youtube on täynnä mindfullness harjoituksia.
    Varovasti juoksuun kun olet flunssassa.

  3. Tsemppiä Tanja viimeiseen rutistukseen ennen M hetkeä! Itselläni tänään vuorossa pelkkä hidas 8km Runkeeperin 10 k ohjelmasta, mutta sekin tuntuu kropassa kun on jo kolmas perättäinen liikuntapäivä ja ikäkin jo painaa🙂

    ps toivottavasti viestini tavoittivat sinut.

  4. Wau, sulla on jo aikas lähellä juoksu-uran huippu!! Mulla 1/2 New Yorkissa 14.4 ja harjoittelu tökkinyt kaikenlaisten kremppojen takia 😞,mutta fiilistelemään lähden sinne ja tiedän jotta läpi jaksan! Tsemppaan sitten HCR.ään. Hienosti olet jaksanut treenata ja varmasti hyvin menee. Muistat vaan sun taistelijan asenteen ja hyvän fiiliksen, ja sen palkinnon juoksun jälkeen!! Onnea Pariisiin!!

    1. Ciao ciao, puolikas New Yorkissa! Vaikkei ehkä tunnu että valmistautuminen olis menny putkeen, niin mä luulen että siellä pelkästään osallistuminen ja fiilistely tekee sen että voiton puolelle sä tuut sen jälkeen jäämään.

      Mä oon tulossa myös HCR:iin. Jospa mä vihdoin saisin juostua sen alle kahteen tuntiin.

      Tsemppiä New Yorkiin ja olisi tosi kiva kuulla millaista siellä oli!

Leave a Reply

