Nimittäin nyt on taas niitä epätoivon hetkiä… Usko siihen että tällä treenaamisella tulee tuloksia on koetuksella. Kävin tänään juoksemassa ohjelman mukaisen kevyen tunnin lenkin ja tuntui tosi raskaalta enkä mä pääse edes tunnissa nyt kymmentä kilometriä, mihin kesällä pystyin! Mikä hitto siinä on että vaikka treenaa niin tulokset ei parane automaattisesti?!? Jotain mä taidan tehdä väärin. Tiet

Pienen avun tällä epätoivon hetkellä koitan löytää niinkin pienestä jutusta kuin tällaisesta sporttirannekkeesta. Mun kiva (ja aika komea, vai mitä?) kollega Niko esitteli tänään töissä Soneran valikoimaan pian tulevan UP by Jawbone -rannekkeen joka laskee päivän aikana kävellyt askeleet, analysoi unenlaatua ja jonne voi kirjata päivän syömiset. En kerennyt vielä kummemmin perehtyä rannekkeeseen mutta samaa mitä Nike Fuel ja muut tarjoaa saa kai tästä. Huomenna lataan App Storesta tähän appsin ja alan seuraamaan. Onko teillä kenelläkään kokemuksia tällaisista rannekkeista?

20130305-213949.jpg

20130305-214256.jpg

17 thoughts on “Anna edes joku merkki

  1. Kesalla on paljon helpompi juosta kuin talvella!! Voisitkohan sa olla ylikunnossa? Vaikka kuinka treenaa niin tulokset menee vain alaspain, jos on ylikunnossa… treenaat kuitenkin tosi paljon!

    1. Mä veikkaan että orastava flunssa se on joka painaa. Väsyttää ihan hirveesti. Ja duunistressiäkin on.

      Ja tein eilen vielä tarkemman analyysin mun ajoista: kyllä mä viime kesänä ja syksynä vedin tunnin peruslenkit 6:00- 6:30 vauhdilla ja silti kutkuttelin sitä kahden tunnin rajaa puolikkaalla. Mutta varmaan pitäs levätä enemmän, mutta nyt ei oo varaa. Seuraavat kaks viikkoa vedän tiukkaa ennen Pariisia ja sit chillaan että pääsen sen maratonin juosten maaliin. Ja verrattuna viime talveen, tässä kohtaa mun vauhti oli viime maaliskuussa yli seiskaa per kilometri. Eli kai sitä on kehittynyt…

      Kiitos Hellu kun jeesaat!

      1. Voi ei… sita on liikkeella! Ylikuntoon vaikuttaa just raskas tyo ja raskas liikkuminen, koita sit maratonin jalkeen pitaa kunnon tauko/lepo … ja niin kuin Johannakin kirjoitteli niin kiinnita huomiota siihen syomiseen!🙂

      2. Mä vedän tän ja ens viikon vielä tiukkaa treeniä ja sitten alan himmailla Pariisia silmällä pitäen. Ja kunhan tässä siitä selvitään niin mä otan sulta kunnon ohjelman millä saan ravintopuolen kuntoon!

  2. Miten ruokavalio. Syötkö tarpeeksi. Jos syöt liian vähän niin kroppa väsyy. Sun treenimäärällä pitäisi syödä kunnon ruokaa eikä salaatteja lounaalla. Päiväsaikaan pitäisi tankata sun glykogeenivarastot täyteen jotta kroppa jaksaisi täysillä!
    Ruokavalio uusiksi niin tuloksia syntyy.

      1. I know ihana. Ja se on vaikeeta kun en oikein tiedä miten syödä siten ettei lihoa mutta samalla jaksaisi treenata ja saisi ravinnosta kaiken mitä tarttee. Helpommin sanottu kuin tehty!

    1. Oot oikeessa. Mulla on ruokavalio pielessä. Joko syön liikaa tai sitten sniidaan ja syön liian vähän ja väsyn. Onneksi Hellu on the go-blogista on mun tuki ja turva, aion ottaa ryhtiliikkeen myös syömiseen!

  3. Mä halusin vaan toivottaa tsemppiä sulle, Tanja!
    En tod ole mikään urheiluasiantuntija, mutta olisin heittänyt aika samat kommentit kuin Hellu; eli talvijuoksun vaikeudesta ja liiasta treenistä. Oi, oispas hauska tulla paikanpäälle fiilistelemään Pariisin maratoonia, ihan siis katsojan roolissa!😉

    1. Lähde mukaan kannustamaan Pariisiin! Meitä lähtee kaksi juoksijaa ja yksi huoltaja. Lennetään perjantaina sinne ja maanantaina pois, huhtikuun eka viikonloppu.

      Ja kiitos kannustavista sanoista, kyllä tää tästä…

  4. Komppaan edellisiä eli aika kovia ovat olleet viimeaikaiset liikuntamääräsi. Etenkin intervallit ovat sen verran kovia treenejä että ne vaatisivat aina palauttavan treenin seuraavalle päivälle. Ja niin kuin yllä todettiin, riittävästi ruokaa (ja rasvaa) tarvitaan noilla treenimäärillä. Muistaakseni sydänliitolla on joku rasvalaskuri johon voi laittaa perustietonsa ja tiedot liikuntamääristä ja sitten se laskee paljonko tarvitset rasvaa vuorokaudessa. Sinun treenejäsi vastaavilla liikuntamäärillä sain pari vuotta sitten tulokseksi 80 g rasvaa päivässä!

    Itse ajauduin ylirasitus/ ylikuntotilaan ja tiedän kokemuksesta ettei liikunnan vähentäminen tunnu kivalta, mutta se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Jos olisin sinä, keventäisin vaikka vain viikon ja katsoisin sitten miten sujuu. Rutkasti tsemppiä ja pari hyödyllistä linkkiä:

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Ylikunto
    http://www.juoksufoorumi.fi/vb/archive/index.php/t-25966.html
    http://kiloklubi.fi/artikkelit/Ylikunto-voi-vaivata-tavallistakin-liikkujaa/789/

    1. Voi ihana Ronnie! Kiitos että jaksoit kertoa noin paljon kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja treenaamisesta juuri ruokavalion kautta. Tiedän, se on se mun heikoin lenkki. Mä otin nyt vähän pakon edessä pari lepopäivää, eilen kuusvuotiaan futiksessa meni koko ilta ja tänään mies on koko illan poissa, niin mä nautin täällä sohvalla tv:n ääressä viinilasi kädessä. Tekee hyvää! ja huomenna meen supertyttöjen kanssa aamulla, joten tällä viikolla juoksen vähemmän. Tuskin yksi maraton siihen kaatuu…

      Kiitos sulle ihan ison halauksen kera!

      – Tanja

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s