20130113-211121.jpg
Kuten ehkä on käynyt ilmi, mä diggaan juoksemisesta ja haluan kehittyä siinä. Mua harmitti ihan kauheasti että jouduin olemaan juoksematta mun lonkkavaivojen takia useamman kuukauden. Oon käynyt erilaisilla kansanparantajilla ja yrittänyt löytää syitä loukkaantumiseen ja oppia ymmärtämään miten mun pitäisi harjoitella että pysyisin kunnossa ja pystyisin treenaamaan siten että kehittyisin.

Ne asiat mitä olen nyt muuttanut harjoittelussani on aika simppeleitä. Käyn kerran viikossa hierojalla, se on kuin viikoittainen lottovoitto. Paikat pysyy auki ja olo on hyvä. Toinen mitä oon tehnyt on että oon yrittänyt vahvistaa crossfit-tuntien avulla mun lihaskuntoa. Ja vitsit miten siistiä on treenata Suomen kivoimpien supertyttöjen kanssa.

Uusi, tämän viikonlopun lottovoitto on se että perjantaina tapasin Super-T:n suosittelemaa OMT-fyssaria juoksumatolla ja se tsiigas mun askellusta. Ja syy vaivoihin löytyi! Mun oikean jalan varpaat sojottaa juostessa ulospäin ja siksi mä teen juostessa liikaa töitä etureidellä (lopputulos että lonkankoukistaja jumiutuu ja ulkosyrjä reidestä on kipeä). Tänään kävin juoksemassa pitkän lenkin ja koko ajan mietin “käännä varpaat suoraan”, “käännä varpaat suoraan” ja mä luulen että sain ekaa kertaa kiinni siitä että mulla oli mukana juoksuun olennaisesti liittyvä varvastyöntö ja sitä kautta mun askel oli rullaavampi. Toivottavasti tää oivallus auttaa mua, ainakin tänään tuntui että tän avulla sain enemmän voimaa myös oikeaan jalkaan ja että askel tuntui kevyemmältä.

Tuskin mun tekniikka on vieläkään täydellinen, mutta tää tuntui tosi hyvältä kun oivaltaa jotain millä pystyy taas kehittymään.

Ja oon hetkellisesti tuskaillut mun hitaita juoksuaikoja, mutta itseasiassa juoksen pitkät lenkit yhtä hitaasti kuin koko syksyn ja silti puolikkaalla se kahden tunnin alitus oli tosi lähellä. Ja jos vertaan viime talveen, tammikuussa mä vielä makasin vaan sohvalla ja mussutin Makuunin karkkeja harva se ilta. Eli jos tätä tahtia treenaan ja paikat pysyy kunnossa niin kesällä pitäs kaiken järjen mukaan pystyä juoksemaan kovempia aikoja kisoissa. Ja nykyinen juoksuohjelmani on hyvä, ammattilaisen tekemä, ja siellä on viikoittain vaihtuva intervallitreeni. Sillä sen nopeuden pitäs kehittyä ja kestävyyttä haen noilla pitkillä lenkeillä.

3 thoughts on “Se että saa juonen päästä kiinni

Leave a Reply

