Mulla on ihan posketon matkakuume! Ja tilannetta ei helpota että luen tässä kuusvuotiaan katsellessa Risto Räppääjää Harper’s Bazaarin Travel Hot 100- liitettä…

Voisin lähteä tältä istumalta melkein mihin vaan.

20121230-142656.jpg

Just nyt voisin lähteä vaikka New Yorkiin. Oon inspiroinut Hellun New York -postauksista koko syksyn ja nyt kun mun eräs suosikkiblogi myös tarjoilee New York-kamaa, niin avot. Ja mun viime kerrasta siellä on jo varmaan seitsemän vuotta. Silloin oltiinkin siellä ihan huippumatkalla huippuseurassa, vai mitä tytöt? Koska mennään uudestaan?

Sit mä voisin lähteä vaikka toukokuussa Como-järvelle. Toi Casta Diva-hotelli kuulosti houkuttelevalta. Todennäköisesti vaan villa sieltä maksaa varmaan 2000€ yö, joten voi varmaan varailla huonetta viereisestä retkeilymajasta 😉.

Ja Harper’s Bazaar suosittelee samaa hotellia mitä mun ystävä Viivi lapsiperheille Teneriffalta. Abama Golf & Spa Resort tekis hyvää vaikka jos sinne lentäisi huomenna. Ja ehkä mun vanhemmat innostuisi lähtemään mukaan, siellä kun pääsee golfaamaan! Se vois olla helmikuun ohjelmanumero jos lähtö huomenna ei onnistu…

Ja mä en oo ikinä käynyt Berliinissä! Haluaisin sinne sellaiselle museo-historiapläjäykselle. Mua kiinnostaa toisen maailmansodan aikainen historia ja siihen voisi uppoutua Berliinissä. Onko teillä millaisia Berliini-vinkkejä? Ja tänne mä voisin suunnata toukokuussa…

Ja sitten houkuttaisi lasketteluloma. Alpeilla. Tai Åressa. Tai Lapissa. Tai vaikka Tahkolla. Anything goes. Maaliskuussa?

Ja Lontoossakaan en oo käynyt sataan vuoteen. Ja Tukholmakin käy… Tulispa ees työmatka heti alkuvuodesta. Onneksi lähdetään tammikuussa kuusvuotiaan kummitädin ja mun parhaan kaverin luo Hampuriin.

Ja ai niin, onhan meillä tyttöjen maratonmatka Pariisiin huhtikuussa. Kumpikaan juoksijoista ei oo huippuiskussa, paikat ei oo priimakunnossa. Joukkueenjohtaja on heti alussa todennut ettei juokse. Jos tää menee mönkään juoksun osalta, todettiin eilen “onneks Chanel on aina auki”… Mä oon kerran asunut Pariisissa tossa hotelli Kepplerissä. Se oli kiva!

Tilanne siis on huolestuttava. Ja sitä ei helpota se ettei lomapäiviä eikä matkabudjettiakaan ole… Laske kuume laske…

8 thoughts on “Posketon matkakuume

  1. Mä kärsin tosta samasta taudista, täytyykin katsastaa toi liite, kuulostaa hyvälle! Joulu meni Tahkolla, pakkasta oli -20-27 astetta. :O
    Olimme vuosi sitten syyslomalla Nykissä (ei kuitenkaan ekaa kertaa) ja tarkoitus olisi mennä kesäkuussa, tällä kertaa olisi tarkoitus kokeilla kivaa vuokra-asuntoa, joka katsottu jo valmiiksi – pääsis leikkimään ihan kuin asuis Nykissä.😉
    Lontoossa olimme nyt. Syyslomalla ja oli kyllä pitkästä aikaa kiva käydä, on se vaan kiva kaupunki!
    Viime Berliinin käynnistä on jo vuosia, mutta mä olen ymmärtänyt että siellä on paljon kivoja designhotelleja, varman Trip Advisorista kannattaa aloittaa!

    Kuplivaa Uutta Vuotta, Tanja!

    1. Mikä mieletön idea – vuokra-asunto Nykistä!

      Kävittekö te Tahkolla ollenkaan mäessä, mä kattelin FB:stä kavereitani jotka vietti joulua siellä, niin monet tais pysyä vaan mökissä kylmyyden takia🙂

      Ihanaa uutta vuotta sulle Gloria! Virtuaalihalaus🙂

  2. Piti vielä lisätä, että seuraavaksi kohteena on Italian Alpit hiihtolomalla, mutta rehellisyyden nimissä takuuvarma aurinkopaikka olisi just nyt se numero uno!

    1. Päädyin samaan, kun liukastelin tänään kävellen kaupungin halki. Aurinkoa tänne ja pian! Kuusvuotiaskin sanoo vähän väliä: äiti, voidaanko lähteä takaisin Dubaihin. Tää pukeminen ei oo hänen mieleen: eka aluskerrasto, sitten villahaalaria, siihen toppa-asua jne…

  3. Berliini-kolusin teinipojan kanssa kaikki mahdolliset sotajutut,ja vitsi oli hieno kun oli oma opas.suosittelen ehdottomasti, niin monipuolinen helppo suurkaupunki.
    Milano toukokk viikoksi-suuntana armani, inter,como ja la scala…ei paha, huippuseurna toi sama teini….sen kanssa on aivan huippua reissata!!!

    1. Kuulostaa mahtavalta! Meidän kuusvuotias ei vielä oo kauhean innostunut kaupunkilomista, ihan ymmärrettävää. Ihanaa että teinit jaksaa sitten kierrellä paikkoja ja nauttia, ajattele mikä rikkaus se on että pääsee näkemään maailmaa ja tutustumaan siinä sivussa historiaan. Hyvää uutta vuotta!

    1. Moi Karoliina! Istanbul on ihan mieletön kaupunki, jonne haluan ehdottomasti palata. Pääsin sinne pari vuotta sitten työmatkalle, jossa meidän ihana emäntä oli järjestänyt meille illalle ohjelmaa ja se snapshot jonka Istanbulista näin silloin, sai mut ihastumaan kaupunkiin. Ainut mikä säikäytti sillon, oli jonkun about kuuden Richterin maanjäristys juuri silloin kun oltiin siellä. Osa meidän porukasta (ne jotka olivat hotelllilla) tunsi sen, me jotka oltiin vielä syömässä ei sitä tunnettu.

      Ihanaa viikkoa sulle!

      Tanja

Leave a Reply

