Sitten lokakuussa juostun puolimaratonin jälkeen mun juokseminen on rajoittunut lonkan kipeytymisen takia about puolentunnin lenkkeihin juoksumatolla ja viime viikolla aloitettuun intervallitreenaamiseen. Eli juoksukilometrejä ei tähän koneeseen ole kertynyt nimeksikään.

20121223-191919.jpg

Pariisin maratoniin on enää vajaat kolme ja puoli kuukautta, joten nyt on korkea aika aloittaa kunnollinen, Kirsi Valastin juoksukoulussa, mulle laaditun treeniohjelman noudattaminen.

Tänään laitoin 4 Runnersista ostamani paksummat juoksutrikoot jalkaan ja juoksin ekan yli kymmenen kilsan lenkin meiltä Töölöseen ja takas. Tuntui niin mahtavalta juosta ulkona ja pystyä taas juoksemaan. Mä mietin että lähdenkö kun kuusvuotias on kipeä mutta hyödynsin päikkärihetken ja nyt on edessä vielä kodin joulukuntoon laittamista. Vauhti mulla on tosi hidas, samaan matkaan meni tänään yli 15 minuuttia pidempään mitä ennen loukkaantumista mutta oon toiveikas että pari treeniä lisää ja muutama Dubain reissun jälkeen kertynyt kilo pois, niin se syksyinen vauhti sieltä vielä löytyy.

Mutta niin mahtavaa että oon taas pururadalla! Mun ohi pyyhälsi joku mies sellaisissa paljasjalkatossuissa, mä luulen että aion hurahtaa niihin seuraavaksi. Onko teillä kokemusta niistä?

20121223-192317.jpg

20121223-192328.jpg<;/a

20121223-192322.jpg

20121223-192334.jpg

20121223-192342.jpg

Ja tänään aurinkokin näyttäytyi. Aika huippumaisemissa sain siis juosta. Kuusvuotias on jo painunut nukkumaan, pieni on niin väsynyt viime yön valvomisista. Nyt mä alan säätämään viimeisiä joulujuttuja!

20121223-193211.jpg

Leave a Reply

