Supertytöt tähtää Finlandia-hiihtoon helmikuussa 2013. Osa meistä hiihtää, osa toimii joukkueenjohtotehtävissä nimikkeellä “hemohes-vastaava”.

Ei vaan tänään ollut mikään supertyttöfiilis kun lykin perinteisellä tyylillä Paloheinässä. Mä luulin että hiihto olis helppoa, mutta siellä ne mummot ja vaarit painoi Paloheinän laduilla ohi. Mun tahdissa lykki kuusvuotias poika (ei oma tällä kertaa) ja joku reilusti yli kahdeksankymppinen pappa. Kestävyys mulla varmaan riittää, mutta hiihtotekniikka mulla on ihan hukassa. Kai sitä yläasteella vielä hiihdettiin (mä kävin koulua Pakilan yläasteella, kai silloinkin samoja latuja suhattiin. Tai sit mä lintsasin liikuntatunnit…), aikuisiällä tämä oli kolmas kerta murtsikkasuksilla.

No, yrittänyttä ei laiteta ja hiihdin kaks kertaa 7,5 kilometrin lenkin ja alkuun kahden kilsan keikan. Jouduin nimittäin palaamaan autolle koska mun sormet jäätyi juoksuhanskoissa.

Paloheinässä oli Suomen ladun vuokraamo josta vuokrasin sukset. Ens kerralla otan oman kuusvuotiaan mukaan ja alan nyt hiihtämään kerran, kaks viikossa. Ja vakavasti harkitsen jotain hiihtokurssia jossa neuvottaisi tekniikkaa. Toisaalta, oon vakuuttunut että tällä kunnolla selviän siitä kolmenkympin Finlandiasta mutta aikaa siihen menis enemmän mitä olis tarpeen.

20121216-172803.jpg

20121216-172811.jpg

10 thoughts on “Havuja, perkele

  1. Mä tuun mielelläni mukaan, jos haluat seuraa! Ollaan varmaan suunnilleen samalla tasolla; Mä hankin sukset yläasteaikojen jälkeen 2010 ja hiihdin silloin pari kertaa (plus sen kuuluisan kuusen tunnin lenkin Gaustan tuntureilla).

    Hiffasin hiihdon vasta viime viikolla, kun taas pähkäilin, miten talven juoksut järjestäisin. Kuka sanoi, että talvella pitää juosta, kun voi hiihtää!

    Johanna

    1. Hiihtokoulu! Tuu tänne ja pian!

      Kunto kestää ton hiihdon ihan hyvin mutta mä en tajua miten siihen(kään) saa vauhtia. Sama kuin juoksussa. Mä luulen että hiihdossa on nyt tässä kohtaa enemmän kyse tekniikan puutteesta…

      1. Joo… hiihto on niin tekniikkalaji, ett ennen kun kannattaa lisata vauhtia on hyva olla tekniikka hanskassa. Mut kylla se sielta tulee, no worries! Ja huippua, etta oot noin innostunu!🙂

        Ihan mieleton toi Finlandia-hiihto! Kylla sa siita tolla sisulla selviat, vaikka ilman sauvoja!

  2. ihailen tota sun asennetta, läpi vaikka harmaan kiven , toi täytyy olla jo geeneissä , ei sitä voi opia- vai voisko ?

Leave a Reply

