Sain viime viikolla Stockholm by me-blogin Veeralta haasteen jossa pitää listata kymmenen suosikkiasiaa. Haasteen “viralliset säännöt” tulevat tässä: Listaa tämän hetken kymmenen lempiasiaasi. 2. Jaa haaste vähintään viidelle tykkäämällesi blogille ja ilmoita siitä heille .3. Muista nauttia listaamistasi lempiasioista mahdollisimman usein! :) 

1. suloinen ja täydellinen kuusivuotiaani. Ehdoton ykkönen listalla. 

Image

2. Glozzy magazines. Mä kannan kuukausittain ihan liikaa rahaa Akateemiseen, josta ostan kuukausittain Harper’s Bazaarit (UK & US), Tatlerin, Damernas Världin, In Stylen (UK) ja satunnaisesti ihan liikaa muita lehtiä. Kotimaisia lehtiä mulle tulee mun työn puolesta töihin, ne ei oo yhtä glossy-henkisiä. Just selasin läpi Kodin Kuvalehden, ET-lehden jne… Vanhoja jenkki-Vogueita tilasin varmaan koko 90-luvun ja niitä vuosikertoja kannettiin meidän parin viimeisen asunnon välillä kunnes mies sanoi että saat kantaa nämä seuraavaan itse jos haluat ne säästää. Ne lensi jokunen vuosi takaperin Kapteeninkadun roskikseen. Nykyisin laitan lehdet kierrätykseen kavereille ne luettuani, ei niihin tule palattua juuri koskaan eikä meillä riitä tila niiden säilyttämiseen. 

Image

3. Kirjat pelastaa päivän! Lukeminen on mun tapa rentoutua. Pikkutyttönä mä luin Pohjois-Haagan ja Paloheinän kirjastojen kaikki lastenkirjat ja sitten roudailin niitä edestakaisin pienen pyöräni korissa ja kävin tsiigailemassa oliko uutuuksia tarjolla. 

Aina kun menen jonkun uuden ihmisen luo kylään, valtaa mut mieletön epäsosiaalisuuden puuska kun voisin jäädä tuijottelemaan ihmisten kirjahyllyjen sisältöjä pitkäksi aikaa. Tässä toi kuohuva lasissa näyttää kyllä kiinnostavan enemmän kuin kirjat…

Image

4. Historia ja erityisesti toisen maailmansodan aikakausi kiehtoo mua. Mä toivon että lähitulevaisuudessa pääsisin kiertämään toisen maailmansodan aikaisia avainpaikkoja. Haluaisin nähdä Normandian rannat, kiertää Pariisissa kävelykierroksen toisen maailmansodan aikaisissa miehitetyn Pariisin avainpaikoilla. Lisäksi haluaisin Berliiniin. Ja joaa maailmansodan kauhut eivät unohtisi seuraaviltakaan sukupolvilta, aion käydä joskus vielä Auschwitzin keskitysleirillä. Näiltä ajoilta olen lukenut paljon elämäkertoja, aikakautta kertovat  elokuvat ja dokumentit kiinnostaa mua sekä pari Anthony Beevorin kirjaa oon lukenut, mutta ne on kyllä aika raskaita. 

5. Pionit ja leikkokukat tekee elämästä paljon ihanampaa. Musta olisi ihanaa, jos mulla olisi kotona joka huoneessa, vaikka kaikilla pöydillä, tuoreita kukkia. Pionit on musta maailman ihanimpia! Orkideoita meillä on ja oon aika ylpeä, sillä vanhimmat yksilöt on kulkenut mun mukana jo kohta kymmenen vuotta ja vähintään kerran vuodessa ne tekee uudet kukat. 

Image

6. Vastaleikatun nurmikon tuoksu. Ja tästä kun ei pääse näin talvisaikaan nauttimaan, niin kompensoin hajuaistiani Laura Mercierin Body Cremellä (mun suosikki just nyt on Almond Coconut, josta on enää rippee jäljellä mutta joulupukki tuo mulle sitä lisää. Mä en juurikaan hajuvesiosastolla osta kemppariosaston tuoksuja: musta ne tuoksuu kaikki ihan samalle ja jotenkin keinotekoiselle. Oon ihastunut Jo Malonen, Annick Goutalin sekä Byrdon tuoksuihin. 

Image

7. Siivottu koti, puhtaat lakanat, rauhallinen aamukahvi ja Helsingin Sanomat hyvän musiikin soidessa. Mä en keksi mitään rentouttavampaa ja ihanampaa tapaa aloittaa aamua. Mä oon vähän outo, mä luen aina, joka aamu Hesarin. Ja jos oon matkoilla, luen Hesarit kronologisessa järjestyksessä kun palaan. Mulle tulee alahuuli väpättämään kun Hesari pienenee tabloid-kokoon😦 Mutta se tunne kun illalla menee nukkumaan ja kodissa on tavarat järjestyksessä ja tuoksuu hyvälle, pääsee puhtaisiin, mielellään mankeloituihin vaikka Belloran lakanoihin ja aamulla saa herätä ilman kellon soittoa ja juoda aamukahvin rauhassa ja syödä kaikessa rauhassa aamiaista ilman että tarttee lähteä mihinkään. Ja musiikkina vois olla vaikka Barry White, Melody Gardot tai Diana Krall. Ja toki tilanne vaatii tuoksukynttilää, Byredon Peyote Poem toimii. 

8. Loma. Matkat. Irtiotto. Mä teen paljon töitä ja sen vastapainoksi nautin lomailusta. Me ollaan oltu onnekkaita ja ollaan päästy matkustamaan ainakin pari kertaa vuodessa ihaniin paikkoihin. Joo, ollaan vähän kaavoihin kangistuneita ja päädytään ehkä liiankin usein Välimeren maisemiin tai sitten Dubaihin. Mulle lomalla on tärkeää chillailu, lämpö ja hyvä ruoka. Eikä oo pahasta jos hotelli on laadukas ja rauhallinen, kuusvuotiaan kanssa siinä hotellin alueella pyöritään uima-altaan ympärillä valtaosa hereilläoloajasta. Nyt odotan että päästään kuusvuotiaan kanssa tammikuussa Hampuriin mun parhaan ystävän Sussin luo! Ja jos oikein kävis tuuri, mua ei yhtään haittaisi piipahtaa maaliskuussa jossain missä olis lämmintä ja aurinkoista… Ja kun me ei olla mökkeilijöitä, niin kesäisin ollaan pari, kolme viikkoa jossain eteläisemmässä Euroopassa. 

9. Rakkaat läheiset ja ystävät. Mun äiti ja isä jotka asuu kivenheiton päässä on mulle tosi tärkeitä. Ja mies kanssa. Ja mun ihanat ystävät: Sussi, Anna, Sanne, Lotta, Henrika, Carita, Aino, Suvi, Johanna, supertytöt, olisipa enemmän aikaa olla yhdessä! Itse asiassa, tilanne vaatii muutosta! Pitäisikö tehdä joku tyttöjen matka jonnekin? I miss you. Ollaan nähty ihan liian vähän.

10. se mitä huomenna voi tapahtua. Musta on mahtavaa että elämässä tapahtuu hienoja asioita ja jotenkin lapsenomaisesti uskon siihen että huomisesta tulee vielä parempi päivä ja aivan supermegamahtavia asioita voi tapahtua.

Ja laitan haasteen eteenpäin seuraaville bloggaajille: Henrika, Fyrabarnsmamma- Andrealle, Hellulle On the Go -blogista, Viivin Virtaa ja Ilonalle

13 thoughts on “My 10 favorite things

  1. Kiva lukea susta lisää.🙂
    Tässä toinen glossy-lehti ja kirjafani ja tässä Hearstin linkki, josta saat koko vuoden US Harpers Bazaarin 40 dollarilla! https://subscribe.hearstmags.com/subscribe/splits/harpersbazaar/harcsb
    Tolla summalla ei taida saada kuin muutaman irtonumeron? Ainoa miinus on, että tilauksen alkaminen saattaa kestää kuukauden verran…

    (Päälinkki muihin Hearstin lehtiin http://subscribe.hearstmags.com/circulation/shared/index.html)

    1. Mahtava vinkki! Kiitos Gloria! Onko sulla kokemusta että toimitetaanko lehti kohtuuajassa? Mulle tuli silloin joskus 90-luvulla tilattuna sekä Vogue että Harpers Bazaar, mutta ne tuli pari kuukautta myöhemmin mulle siitä mitä ne oli Jenkeissä ilmestyneet.

      1. Tulee ihan ajoissa, samoihin aikoihin kauppoihin ilmestymisen kanssa tai just heti sen jälkeen. Tosiaan se eka numero aina kestää vähän pidempään, siinä ehtii ainakin vielä yhden irtonumeron ostamaan…

  2. Mahtava blogilöytö, todellista luksusta! Oma elämä ei juuri ollenkaan samanlaista kuin sinun mutta hienoa saada kurkistaa menevään tyyliin. ;D

    Tilasin taannoin US Harpers Bazaarin 30 eurolla, ja eikös se tullut sillä hinnalla kaksi vuotta, tarkoitus ei varmaan ollut mutta niin vain kävi, enkä totta vie reklamoinut. Näistä pienistä yliopiston palkoista minäkin kannan ihan liikaa irtonumeron myyjille mutta minkäs teet. Kaikki mahdolliset luen kirjastossa mutta esim. In Stylejä tai US Vogueita tai Harpereita Tatlerista puhumattakaan ei sinne tilata.

    Kiitos inspiroivasta blogista ja ihanaan joulun odotusta!

    1. Tuosta 40 dollarista tosiaan on 30 dollaria ulkomaantilausten posti/toimituskuluja, itse tilaus vain 10 usd. Vaihtoehtoisesti 2 vuotta 15 usd, mutta toimituskulut tietty tuplaantuu. Mutta juu, kohdallasi on käynyt joku onnekas fiba!

    2. Moi, kiva jos tykkäät lukea mun blogia. Tää blogi antaa mun elämästä liian menevän kuvan. T. virttyneet verkkarit päällä sohvalla juuri nyt…

      Huikeaa säästöä noiden lehtien tilaaminen, aiemmin kun niitä tilasin, muistelen että se tuli about saman hintaiseksi mitä irtonumeroiden osto. Mun pitäs tehdä sellainen uudenvuodenlupaus että karsin lehtien ostamisesra.

      Ihanaa joulunodotusta myös sulle!

  3. Voi kiitos Tanja mielenkiintoisesta haasteesta! Tämä taitaa olla ensimmäinen kommenttini tänne, mutta blogistasi on tullut lyhyessä ajassa yksi ehdoton suosikkini monestakin syystä. Käyn päivittäin innokkaana kurkkimassa onko sulta tullut postauksia.🙂

    Mukavaa joulun odotusta ja tsemppiä arjen kiireisiin!

    1. Ciao, ja kiva jos tartut haasteeseen!

      Mä väillä itse mietin että postailenko liian heppoisin perustein ihan yksittäisiä kuvia ilman suurta verbaalista suitsutusta (no, sellaista täältä harvemmin muutenkaan löytyy..). Siksi on kiva kuulla että käyt kurkkimassa tuleeko niitä. Mulla on nää postaukset linkattu mun privaatti-Facebookiin ja voi olla että jotkut mun fb-kavereista on jo ihan täynnä näitä mun postauksia.

      Sun blogi on kanssa kiva!

      Hauskaa joulunodotusta!

    1. Hellu, olipa kiva lukea susta lisää. Kiitos että otit haasteen vastaan. Mä inspiroidun sun postauksista ihan mielettömästi ja sä saat mut pyrkimään kohti terveellisempää elämää! Plus sun blogi saa mussa pintaan matkakuumeen, New Yorkiin olis pakko päästä!

      Ihanaa joulua sulle ja sun perheelle.

Leave a Reply

