Mä odotan kuin kuuta nousevaa että pääsen juoksemaan. Täällä Dubain lämmössä lonkka tuntuu paremmalta, lihakset selvästi tykkää lämmöstä.

Koti-Suomessa pakkasen kiristyessä juokseminen ulkona on mahtavaa kunhan varusteet ovat kunnossa. Mulla on alla yleensä Craftin aluskerrasto, joka pitää lämpimänä. Mä oon ostanut omani Stockalta, onko muuten kukaan testannut Stockmannin verkkokauppaa?

20121129-095829.jpg

Juoksutrikoissa pärjää ellei pakkanen laske alle -10c, silloin mä kaipaan kyllä jo jotain sellaista tuulihousutyylistä juoksuhousua. Niitä metsästin, samoin kun paksummasta kankaasta tehtyjä juoksutrikoita ympäri Helsinkiä. Eikä mistään meinannut löytyä! Kävin Stockalla, Stadiumissa ja Niken omassa liikkeessä. Kaikkialla myytiin eioota. Ne olis pitänyt tajuta ostaa jo elokuussa! Kuka ymmärtää elokuussa miettiä talvisia juoksukamoja?!? Onneksi viimeisenä toivona päädyin Kampin kauppakeskuksessa 4runners
-liikkeeseen.

20121129-100412.jpg
Mun parhaimmat juoksutossut on ostettu täältä asiantuntevan myyjän opastuksella ja täältä ostin varmaankin Helsingin viimeiset thermo-juoksutyyliin Gore Running Wearilta. En oo vielä niitä testannut, mutta ainakin sovituskopissa ne tuntui hyviltä. Mulle jäi vielä varaukseen liikkeeseen sellaiset tuulihousutyyliset housut. Nikellä on myös samanhenkiset niiden nettikaupassa. Löytyy täältä:
http://store.nike.com/fi/en_gb/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-300/pid-637349

20121129-100759.jpg

Mulla on talvisin jalassa ihan tavalliset sukat ja tossut, eli en omaa kokemusta talvilenkkareista.

Craftin aluskerraston päälle yläosaksi vetäisen yleensä jonkun poolokauluksen omaavan pitkähihaisen paidan. Ostin jokin aika sitten uuden, ilman pooloa, paidan jonka uskon sopivan hyvin hyisempiin juoksukeleihin. Tää on Niken ja niitä oli reilu kuukausi sitten Stockalla.

20121129-101115.jpg

Sitten ei tarvitse muuta kuin hyvän kaulurin, pipon ja hanskat. Unohtamatta kunnon heijastimia. Mulla on sellainen Stadiumista hankittu vilkkuvalo. Pari viikkoa takaperin oltiin kävelylenkillä Vivianen kanssa ja meidän molempien heijastimet näkyy kivasti kuvassa.

20121129-101427.jpg

20121129-101656.jpg

20121129-101922.jpg

4 thoughts on “Talvijuoksun selviytymisvarusteet

  1. Mun on pitänyt kysyäkin sulta, että missäs vermeissä me sitten juostaan, kun on talvi, joka täällä muuten nyt on – viime yönä satoi ihan kunnolla lunta. Pärjääkö tavallisilla lenkkareilla liukkailla?

  2. Moi, mä juoksen pakkaslenkit hiihtopuvulla! (ja alle sitten erilaista kerrastoa tai jopa ohut fleece) Hiihtopukuja onkin kertynyt kaappiin useita, ja hyvä niin,koska samoilla vermeillä vedellään hiihtolenkit, pesukone pyörii joka ilta..🙂
    Ainoa haittapuoli on, että ne on selän puolelta tosi “hengittäviä” eli jos on kovempi myötätuuli niin voipi vähän tuntua viileältä. Mutta tuulisella pakkaskelillä joutuu joka tapauksessa suunnitella reitit niin että pääsee välillä tuulen suojaan, mä juoksen sellasta hassua siksakkia tuolla omakotialueella…
    Ice bugin nastalenkkarit on ihan huiput, niissä on sellaset “jousto”nastat ettei ne töksötä asfaltilla ikävästi : ) suosittelen!
    t Kirsi

    1. Noita Icebugeja täytyy testata!

      Ja sun pitää neuvoa mua kun ollaan supertyttöporukalla lähdössä Finlandia-hiihtoon hiihtämään sitä lyhyempää matkaa, olisko se 30 kilsaa? Mä oon ollut sukset jalassa aikuisiällä kaks kertaa. Nyt pitäs mennä johonkin Haagassa sijaitsevaan liikkeeseen ensin suksiostoksille ja sit suunnata Paloheinän laduille…

Leave a Reply

