20120918-224358.jpg

20120918-224557.jpg
Mä saavutin ensimmäisen tavoitteeni!

Onnea Tanja! Hyvä sä! Mahtavaa!

Kävin keväällä, tarkemmin maaliskuussa, kehonkoostumusmittauksessa. Tulokset olivat surkeat: ylipainoa, liian korkea rasvaprosentti, liikaa rasvaa sisäelinten ympärillä, liian vähän lihaksia. Kehonikä neljä vuotta vanhempi mitä oikea ikäni on. Ja mä sisuunnuin näistä surkeista tuloksista. Tokihan sen tiesi kun katsoi peiliin, mutta se että siitä sai mustaa valkoisille auttoi ymmärtämään asian vakavuuden.

Ei muuta kuin miettimään tavoitteita ja keinoja tilanteen muuttamiseksi. Mä päätin että haluan painaa saman verran mitä seitsemän vuotta sitten ennen kuin tulin raskaaksi. Ja juosta puolimaratonin alle kahteen tuntiin. Ja näyttää ja voida kaikin puolin paremmin.

Löysin ihanan Thomaksen jonka henkisessä ohjauksessa löysin ihan uusia ulottuvuuksia. Ja se että supertytöt tiistaisin sai mut punnertamaan enemmän ja nopeammin, auttoi tulosten saavuttamisessa. Toki mä aloin myös kiinnittämään huomiota mitä söin. Ja se varmaan ratkaisee 80% siitä millaisia tuloksia saa aikaan.

Puolivälissä ollaan, eli eka osuus tavoitteesta saavutettu kuudessa kuukaudessa. Paino tippunut 10 kiloa, rasvaprosentti myös lähes 10%-yksikköä, vyötäröltä on kadonnut 10 senttiä. Kävin tällä viikolla uudestaan kehonkoostumusmittauksessa ja vitsit tuntui siistiltä ja palkitsevalta nähdä nyt uuden Tanjan lukemat paperilla. Vielä kun sunnuntaina onnistuisin alittamaan Espoon rantamaratonin puolikkaalla sen toisen tavoitteeni eli juosta sen alle kahteen tuntiin. Toivottavasti sää suosisi sunnuntaina juoksua ja mitään yllättävää ei tapahtuisi.

Ja okei, kyllä mä oon vähän hurahtanut tähän touhuun mutta se on aika siistiä. Ja oishan sitä voinut hurahtaa johonkin paljon epäterveellisempään ja paheellisempaan…

14 thoughts on “Täyden kympin nainen

  1. Huippu juttu Tanja,

    mulla vielä 7 kg tavoitteeseen🙂 Pitäis saada sun into ja sinnikkyys. Sun pitäis psyykata mua vähän🙂

    1. No sä oot jo saavuttanut huikeita tuloksia. Munkaan oma tavoite ei oo vielä tullut vastaan: se puolimaraton alle kahteen tuntiin ja painoa vielä muutama kilo pois että olisin saman painoinen mitä olin ennen kuin tulin raskaaksi seitsemän vuotta sitten…

  2. Upeeta! Hienoa! Välietappi on jo voitto! Onnea Espoon juoksuun! Tuo ruokavalio on kyllä niiiin tärkeä osa onnistumista. Itsellä hiukan hakusessa ;(, juoksulenkit sujuu, mutta se ruokailu!!!! Voisitko tehdä jutun sun ruokailuista?

    1. Kiitos Siru! Ja voi perhanan perhana, mua harmittaa etten onnistunut Espoossa alittamaan mun kahden tunnin aikarajaa. Tuntuu niin raivostuttavalta kun treenaa enemmän mitä koskaan ja aika puolimaratonilla HUONONEE! Mä voisin tehdä hyvin jutun ruokailusta, mutta se ei oo mikään ammattilaisen näkemys mutta voin kertoa miten mä oon onnistunut🙂 Kiitos tosi paljon kun luet blogiani ja siitä että sä taidat olla eka joka antaa mulle vinkin millaisesta aiheesta olis kiva lukea. Kiitos siitä!

  3. Wau, hienoa! Mua niin ottaa pattiin kiertäjäkalvosimen tulehdus, joka estää mua tällä hetkellä liikkumasta niin kuin haluaisin, ensi viikolla sitten toivon mukaan taas…
    Tsemppiä sunnuntaille, te juoksette meidän ohi, ehkä mä tulen kannustamaan!🙂

    1. Mä olin niin puhki kun päästiin puoliväliin etten vaan jaksanut pitää vauhtia yllä😦 Ja keli ei nyt ollut mikään paras mahdollinen, mutta nyt vaan uudella tarmolla uusiin juoksukisoihin. Tylsä kuulla että sulla on tollainen vaiva, noiden kanssa vaan taitaa kannattaa olla viisainta ottaa rauhassa ettei ne mee pahemmaksi.

    1. Kuule, sä oot ollut mun esikuva juoksemiseen! Mä en ikinä unohda sun etiopialaista askelta Malminkartanon mäessä joka inspiroi mua sellaisina hetkinä kun juoksu ei kulje! Mä muistan kun kysyin heti Tompilta FB:ssä samana iltana et kuka se näyttävästi juokseva nainen oli!

Leave a Reply

