Mä oon ottanut viikonlopun chillaillen. Ihan mahtavinta kun ei ollut mitään sovittuja menoja, ei mitään pakollisia tehtäviä, sai tehdä mitä mieleen juolahti. Ei varmaan oo mikään yllätys et mieleen juolahti yks pitkä juoksulenkki. Sit mä oon siivonnut. Koti on ainakin hetken tip top.

Kävin tänään Akateemisessa ja Stockalla täydentämässä iltaviihdykeosastoa. Kuusvuotias kun menee nukkumaan jo näin ennen kasia, niin mulla on koko ilta aikaa lukea tai katsoa leffoja silloin kun en juokse. Ostin uusia kirjoja, Jan Guillou on kuulunut mun suosikkikirjailijoihin mutta viimeistä edellinen kirja Brobyggarna oli niin tylsä et se on yksi niistä harvoista kirjoista mikä mulla on jäänyt kesken. Siinä vaan rakennettiin rautateitä Afrikkaan ja siltoja Norjaan ja sit ne hiihti lumimyrskyssä. Mä toivon että uutuus Dandy Guilloulta on hyvä. Ainakin aikakausi, 1900-luvun alku, yleensä lämmittää mua. Ja sit Jens Lapiduksen joku romaani, ei siis dekkari tarttui mukaan mutta ei taida olla mikään tajunnanräjäyttävä teos sekään. Lapiduksen ekat kirjat oli mun makuun, mutta Livet deluxe ei esimerkiksi enää toiminut samalla tyylillä mitä aiemmat kirjat. Jensin vaimo on muotibloggaaja, oon aika-ajoin silmäillyt sen blogia.

20120909-195142.jpg

20120909-195310.jpg

Jos kuvailis tätä mun uuden suosikki-dvd:n genreä: Tanskan politiikan valtapeliä, naispääministerin uran ja perhe-elämän yhteensovittaminen, ministerien kämmäilyt, niin olisin kiertänyt sarjan kaukaa. Mutta katoin ekan tuotantokauden ja tää oli hyvä. Nyt siis tokaan tuotantokauteen!

20120909-195648.jpg

Ja ens viikolla taas matkustetaan: huomenna Vierumäki, keskiviikkona Lahti, torstaina Tukholma.

Leave a Reply

